لمس وجود تو

جلوگیری از ترک شکم و بدن در بارداری

1392/2/5 18:16
نویسنده : مامان تو
32,043 بازدید
اشتراک گذاری

در طول بارداری شکم بسرعت بزرگ میشه و پوست نمی تونه به همان سرعت سطحش رو وسیع کنه و نتیجتا ترک می خوره .

پس اولین راه برای پیشگیری از ترک خوردن این است که مراقب افزایش وزن خودتان  باشید ،واقعا در دوران بارداری نیاز نیست به اندازه دو نفر غذا بخورید! تا 7 ماهگی وزن جنین فقط حدود 1200 گرم است! و با زیاد خوردن فقط شما هستید که چاق می شوید و بچه رشد بیشتری نمی کند!خنثی

3 ماه آخر زمان وزن گیری جنین است و تا قبل آن همه جنین ها یک وزن دارند.

مورد دیگر اینکه سعی کنید از همان ماه اول بارداری پ چربی و رطوبت وست بدن و بخصوص شکمتان را حفظ کنید ، خشکی پوست یه عامل تحریک کننده برای ایجاد ترک پوست است .

بدین منظور از همان ماه اول بارداری هر بار پس از استحمام ( که پوست کامل خشک نیست و رطوبتش را از دست نداده ) مقدار کمی روغن زیتون بین دو کف دست خود ریخته و به تمام بدن ، بخصوص شکم و رانها بمالید . یک لایه نازک چربی روی پوست بنشیند کافیست و نیاز به روغن اضافه زدن نیست ، یا می توانید روغن زیتون را با مقدار کمی آب درون آب افشان ( اسپری) بریزید و روی تمام بدن اسپری کنید .

برای چرب کردن از روغن کنجد و روغن بادام شیرین هم می توانید استفاده کنید ، اما از روغن بادام تلخ استفاده نشود! در بارداری ممنوع است!

استفاده از کرم های ضد ترک هم می تواند موثر باشد. طبق تحقیقات من کرم ضدترک ماستلا MUSTELA از بقیه بهتر و موثر تر است . فقط قیمتش یه کم بالاست و هر کرمش 2 ماه بیشتر جواب نمیده! اما خیییلی موثره! من تا الان که ماه 8 هستم هیچ ترکی نخورده پوستم . و صبح و عصر باید به شکم بمالید ولی من فقط شبها استفاده می کنم .

دوستم هم از همین کرم استفاده می کرد و با این که مادرشون و خواهرشون در دوران بارداری ترک خورده بودن ولی دوستم با وجود افزایش وزن زیادی هم که پیدا کرد ، میگه اصلا ترک نخورده. البته دوستم صبح و عصر استفاده می کرد.ابرو

و کرم ماستلا رو باید از ماه اول بارداری تا یک ماه بعد زایمان استفاده کنید.

کرم ماستلا فرانسوی هست و قیمتش اواخر سال 91 42000 بود بعد شد 57000 و الان شده 105000 متاسفانهوقت تمام

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)